Friday, July 23, 2010

Atelier - reflector pentru flash




Mi-am cumparat mai cu ceva vreme in urma acest reflector pentru flash. Dupa parerea mea, lumina rezultata este insa prea intensa, destul de concentrata pe subiect, cu umbre destul de dure.
Mai recent m-am orientat asupra acestui model. Mai soft si mai practic. Si as fi vrut sa mai iau ceva asemantor, poate ceva mai mare, sau mai rotund, sau colorat... dar ar fi insemnat destul de multi bani. Asa ca mi-am zis sa incerc sa mi le fac singur, cautand sa fie:
  • flexibile
  • rezistente
  • adaptate la dimensiunea gentilor foto pe care le am


Modelul avut in cap a fost al unui "sandwich" care sa contina in ordine un material alb pus peste o coala foto, un plastic la mijloc pentru flexibilitate si rezistenta, si un material negru - a doua fata.

Primul pas - procurarea de materiale. Am mers la cel mai apropiat hypermarket si am cumparat:
  • dosare de plastic
  • hartie foto lucioasa
  • material reflector alb - niste saci protectori pentru haine
  • material negru - niste saculetzi de echipament sportiv
  • banda dublu-adeziva
  • adeziv lichid (tip super-glue)
  • velcro (scai, arici)
  • cutter
  • set de geometrie - in pricipal pentru compas

Inarmat cu tot ce trebuie, etapele de lucru au fost urmatoarele:

1. Desenarea sablonului pe o coala foto si decuparea acestuia.



2. Aplicarea de banda dublu-adeziva pe una din fetele sablonului decupat mai sus, lipirea acestuia pe un dosar de plastic si decuparea dupa conturul sablonului. Stratul de plastic va da elasticitate si rezistenta produsului final.



3. Aplicarea de banda dublu-adeziva pe a doua fata a colii foto (opus stratului de plastic), lipirea acestuia pe meterialul alb si decuparea dupa contur



4. Aplicarea de banda dublu-adeziva pe fata cu plastic si lipirea materialului negru. Se taie pe contur sau se lasa o margine de aprox 10mm pentru a fi intoarsa peste fata alba si lipta de aceasta cu adeziv lichid.



5. Si e cam gata. Atasarea de flash se poate face ori lipind o bucata de velcro pe reflector (daca exista deja lipit si pe flash), ori folosind o banda de velcro mai lunga trecuta in jurul capului flash-ului. Sau o banda elastica ceva mai lata.





Mai mici sau mai mari, mai coltzuroase sau mai rotunde, albe, negre sau colorate...



O comparatie a rezultatelor in trei variante: fara reflector, cu reflector orientat direct si cu reflector orientat in spate, peste umar:

2 Comments:

vfomino@xnet.ro said...

Mugur, ceea ce ai facut tu aici, este cam ce a facut. tipu' de la:

http://www.abetterbouncecard.com/

cam la fel a gandit si el cand a facut cele cateva versiuni.

Si eu am folosit aceasta varianta. Este OK doar pt. bounce. nu si pt difuzie. cu un material semi transparent, obtii si un pic de difuzie cand rotesti capul flash-ului in spate.

Mugur Costin said...

Victor, multumesc pentru idee. Am sa incerc sa fac unul si semi-transparent, folosind doar plasticul provenit de la un dosar, pe care acum il pun la mijloc.

Post a Comment